کاربرد بر دیپسی

مقدمه:

برد کنترلی دیپسی از معروفترین برد ها در سطح دنیا می باشد که کاربرد های بسیار زیادی دارد. از برد دیپسی که گفته شد از پر کاربرد ترین برد های این زمینه محسوب می‌شود می‌توان به سنکرون پارالل دیزل ژنراتور با برق شهری اشاره کرد که این مورد در سطح دنیا قابل اجرا است.

توضیحی در مورد برد دیپسی:

در رشته برق بسیاری از تجهیزات و قطعات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از این تجهیزات کاربرد خاص خود را دارند و طبق نظر متخصصین و مهندسان رشته های مرتبط می توانند به کار گرفته شوند. یکی از این تجهیزات برد دیپسی می باشد. این برد که تولید کشور انگلستان است می تواند بر روی تمامی دیزل ژنراتور های ECU دار و همچنین دیزل ژنراتور های بدون ECU نصب شود. برد کنترلی دیپسی از معروف ترین برد ها در سطح دنیا می باشد که کاربرد های بسیار زیادی دارد. از برد دیپسی که گفته شد از پر کاربرد ترین برد های این زمینه محسوب می‌شود می‌توان به سنکرون پارالل دیزل ژنراتور با برق شهری اشاره کرد که این مورد در سطح دنیا قابل اجرا است. در نظر داشته باشید که اصطلاح سنکرون و پارالل برای موازی سازی به کار می‌رود و به این معنی می باشد. در نتیجه می‌توان گفت پارالل سنکرون دیزل ژنراتور به این معنی می باشد که چندین دیزل ژنراتور می توانند همزمان با یکدیگر کار کنند و این در حالی است که به صورت موازی قرار گرفته‌ اند و در مجموع هر توان خروجی از آن ها می‌تواند به مدار وارد شود. این موضوع نیاز به کنترلر دارد که استفاده از برد های کنترل دیپسی این وظیفه را انجام می دهند. استفاده از برد دیپسی می تواند این فرآیند را کنترل کند و با مدیریت این فرآیند بازده کاری به صورت مطلوب ارائه می‌شود. از طرفی این امر باعث می‌شود که در هزینه های خرید و تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور صرفه‌ جویی به عمل بیاید. مزیت دیگر این کار این است که در مصرف سوخت کاهش پیدا می کند و همانطور که گفته شد با مدیریتی که برد های دیپسی به وجود می‌آورند توان خروجی مورد نیاز افزایش پیدا خواهد کرد. در پارگراف های بعدی بسیار بیشتر با برد دیپسی و ویژگی های آن آشنا می شوید که در کدام قسمت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل های مختلف برد دیپسی:

در پاراگراف قبلی اشاره شد که برد های کنترلی دیپسی محصولی از شرکت دیپسی انگلستان می باشند که عموماً با یک نام اسم اختصاری با علامت DSE شناخته می شوند. این شرکت از بزرگترین شرکت های طراحی و تولید کننده تجهیزات و قطعات الکترونیکی در سراسر جهان می باشد که برد های کنترلی نیز از معروف ترین و پرکاربردترین محصولات این شرکت محسوب می شوند. این شرکت برد های کنترلی را در مدل های مختلفی تولید می‌کند و همچنین این برد ها در بازار های جهانی به منظور مصارف مختلف عرضه می شوند. طبق آمار ارائه شده انواع مختلف بردهای دیپسی در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا به فروش می رسد که متخصصین و مهندسین بسیاری برای طراحی و تولید آن تلاش ‌های بسیاری دارند. همان طور که گفته شد برد های دیپسی انواع و مدل های مختلف و متنوعی دارند که هر کدام از این مدل ها برای مصارف مختلفی به بازار مشتریان عرضه می‌شود. برد های کنترل در دو گروه مطرح شناخته شده‌ اند که گروه اول به عرضه محصولات برای کنترل ژنراتور های مختلف می پردازد و گروه دوم نیز برای تولید سوئیچ های اتوماتیک مورد استفاده است‌. در گروه اول این برد ها همچنین راهکار هایی برای کنترل انواع ژنراتور ها ارائه می دهند. شرکت دیپسی انگلستان علاوه بر برد های کنترلی دیپسی تجهیزات و قطعات بسیار دیگری نیز مانند سوییچ های انتقالی، باتری های شارژی، شارژر و … تولید می کند. در نظر داشته باشید که این برد های بسیار ساده طراحی شده اند و در هر دو مدل می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد. مدل های مختلف برد دیپسی قابلیت برنامه ریزی آسانی دارند و می توانند به راحتی مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل ها به طوری طراحی شده اند که در سراسر دنیا می توانند بسیار راحت مورد استفاده قرار بگیرند و نیاز به مهارت خاصی ندارند. در پاراگراف بعدی در مورد ویژگی های برد دیپسی توضیحاتی ارائه می شود.

ویژگی های برد دیپسی:

این برد ها مانند بسیاری دیگر از تجهیزات ویژگی های خاص خود را دارند. این برد ها بسیار کاربردی هستند و همانطور که گفته شد از برد های معروف دنیا محسوب می شوند. از جمله ویژگی هایی که می توان برای برد های دیپسی بر شمرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این برد ها بسیار راحت برنامه ریزی شده اند و افراد می توانند به راحتی با استفاده از کلید های روی صفحه عملیات مورد نظر خود را انجام دهند. کلید های تعبیه شده روی صفحه نمایشگر برای این منظور تعریف شده اند. حتی اگر شما میزان کمی با این دستگاه ها آشنا باشید می توانید به راحتی این برد ها را برنامه ریزی کنید. با این مدل از برد ها شما می توانید برنامه ریزی های ساده و ابتدایی و همچنین پیشرفته داشته باشید.
  • در این برد های کنترلی، برد مجرا وجود دارد که این برد می تواند با نمایشگر خود به صورت جداگانه نصب شود و همچنین اطلاعات را به شما نمایش می دهد. بر روی انواع مدل های برد دیپسی چندین کلید تعبیه شده است که از این کلید ها برای عملکرد هایی مانند خاموش و روشن کردن برد از آن استفاده می شود.
  • منو تنظیمات برد های کنترلی دیپسی بسیار ساده است و به تبع استفاده از آن بسیار راحت می باشد. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و هر فرد می تواند به راحتی از آن ها استفاده می کند. برای استفاده از این دستگاه ها شما نیاز به اطلاعات خاصی ندارید و با اندک دانش و تخصصی می توانید با این برد های دیپسی کار کنید. در نظر داشته باشید دکمه های تعبیه شده بر روی آن ها می تواند اطلاعات مورد نظر را به شما منتقل کند.
  • این برد ها دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی هستند و در ساخت آن ها از فناوری های روز دنیا استفاده می شود. متخصصین و مهندسین بسیاری، کار طراحی و تولید این برد ها و قطعات بسیاری از شرکت دیپسی را بر عهده دارند.
  • یکی از مواردی که باعث می شود یک محصول از جمله قطعات و تجهیزات استاندارد و ایمنی محسوب شوند، توجه به اصول ایمنی و استاندارد های روز دنیا هنگام ساخت آن ها است و این موضوع بسیار اهمیت ویژه ای دارد. در خط تولید برد های کنترلی دیپسی از بالاترین استاندارد ها استفاده می کنند و همچنین محصولات همگی تحت کنترل کیفیت قرار می گیرند. بهتر است بدانید حتی این برد ها برای استفاده در محیط های گرم نیز مورد آزمایش قرار می گیرند و تا حدود 70 درجه سانتی گراد گرما را می توانند تحمل کنند.