نکات کلیدی در مورد ژنراتور در مناطق سرد

در فصول سرد و گرم مولد های برق می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله ما قصد داریم در مورد ژنراتور در مناطق سرد توضیحاتی ارائه دهیم. ژنراتور هایی که در مناطق سرد و یا فصول سرما مورد استفاده قرار می گیرند باید ویژگی ها و مشخصاتی داشته باشند که کارکرد آن ها دچار اختلال نشود.

ژنراتور در مناطق سرد چگونه مورد استفاده قرار بگیرد؟

مولد های برق امروزه یکی از سیستم های پر مصرف هستند که در اصطلاحات روزمره ژنراتور نیز نامیده می شوند و می توانند در مناطق مختلفی با توجه به ساختار و منبع سوخت آن ها کاربرد داشته باشند. در فصول سرد و گرم مولد های برق می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله ما قصد داریم در مورد ژنراتور در مناطق سرد توضیحاتی ارائه دهیم. ژنراتور هایی که در مناطق سرد و یا فصول سرما مورد استفاده قرار می گیرند باید ویژگی ها و مشخصاتی داشته باشند که کارکرد آن ها دچار اختلال نشود. بیشترین مشکلی که برای این ژنراتور ها وجود دارد این است که در روز های سرد برای روشن کردن و راه اندازی موتور آن ها ممکن است مشکلی به وجود بیاید که با رعایت کردن نکات اصولی می توانید این اختلال را رفع کنید. اینکه موتور های ژنراتور ها در مناطق سرد و فصول سرما دچار مشکلاتی می شوند دلایل خاص خود را دارند که در پاراگراف های بعدی در مورد آن ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد. یکی از مهمترین مشکلاتی که ژنراتور در مناطق سرد ممکن است با آن مواجه شود، این است که هنگام استارت و شروع آن موتور ژنراتور دچار یخ زدگی می شود. از مهم ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد اینکه باید همیشه قسمت گرم کن در شروع کار ژنراتور به پریز وصل باشد و باید چک کنید که این قسمت قبل از شروع به کار ژنراتور فعالیت خود را آغاز کند، زیرا عدم وجود یک گرم کن در کنار انواع ژنراتور می تواند از رخ دادن بسیاری مشکلات جلوگیری کند. این مشکلات ممکن است روند کاری یک ژنراتور را به طور کامل مختل کنند.

همانطور که در پاراگراف قبلی توضیح داده شد تمامی مدل های ژنراتور باید پیش از استفاده یا هنگام استفاده، نکات مربوط به آن ها رعایت شود تا استفاده از آن دچار اختلال نشود. ژنراتور در مناطق سرد باید دارای ویژگی و خصوصیاتی باشد که در هنگام کار مشکلات احتمالی ایجاد نکند. در پاراگراف بعدی در مورد نکات کلی در استفاده از ژنراتور و نکات مهم در هنگام استفاده از ژنراتور در مناطق سرد توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

نکات زیر را قبل از شروع به کار ژنراتور چک کنید

 از جمله این موارد می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • اگر قصد دارید که از ژنراتور در مناطق سرد یا فصول سرما استفاده کنید، باید توجه داشته باشید یکی از اساسی ترین نکات در این زمینه وجود گرم کن در کنار این ژنراتور ها است. پیش از شروع به کار مولد برق گرم کن را به برق وصل کنید، زیرا وجود گرم کن از رخ دادن مشکلات و اتفاقات غیر مترقبه جلوگیری می کند. در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از یک ژنراتور در مناطق سرد بدون گرم کن استفاده کنید. البته گرم کن علاوه بر مناطق سرد در مناطق دور افتاده که به شبکه برق سراسری دسترسی ندارند مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله در کنار یک ژنراتور گازی در منطقه های دور از شبکه برق سراسری می تواند برای استفاده از ژنراتور با گرم کردن موتور بسیار سودمند باشد.
  • قبل از شروع به کار با ژنراتور مطمئن شوید که باتری را به پریز وصل کرده اید و باتری خراب نیست. باتری ها از جمله قسمت هایی هستند که ممکن است بسیار زیاد نیاز به تعمیرات داشته باشند.
  • اگر ژنراتور خود را به تازگی خریداری کرده اید و می خواهید آن را راه اندازی کنید، بهترین روش، استفاده از دفترچه راهنمای آن است. می توانید با دقت تمامی قسمت های آن را مطالعه کنید و سعی کنید طبق اصول استاندارد تعیین شده از آن استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از ژنراتور در مناطق سرد در نظر داشته باشید که آن را در چه نقطه ای قرار می دهید و بهترین راه استفاده از آن قرار دادن در محیطی سر پوشیده با رعایت نکات و اصول ایمنی است. اگر امکان استفاده از آن در مکان سر پوشیده را ندارید می توانید یک پوشش برای آن تهیه کنید.
  • در فصول سرما یا در مناطق سرد تست کنترل پنل دیجیتال را فراموش نکنید، زیرا باید در نظر داشت برخی از مدل های ژنراتور در مناطق سرد وقتی دما به منفی صفر درجه سانتیگراد می رسد دچار اختلال می شوند. باید گفت برخی از مدل ها با وجود سرمای شدید به صورت کامل از کار خواهند افتاد.

در هنگام سرما نکات زیر را در نظر داشته باشید

علاوه بر نکاتی که در پاراگراف قبلی توضیح داده شدند باید هنگام استفاده از ژنراتور در مناطق سرد برخی موارد را نیز مد نظر داشته باشید. از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از محصولات یا مایع افزودنی که برای جلوگیری از آسیب های سرما زدگی تولید شده اند، استفاده کنید. این محصولات به شما این امکان را می دهند که اگر ژنراتور را بدون استفاده از گرم کن راه اندازی کردید صدمات تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
  • یکی از مشکلات عمده ای که در فصول و یا مناطق سرد برای ژنراتور ها یا دیگر وسایل ممکن است ایجاد شود، اینکه با کاهش دما و افزایش سرما مشکل یخ زدگی در قسمت های مختلف این سیستم ها افزایش پیدا می کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید حتما از ضد یخ استفاده کرد. محلول آب رادیاتور و ضد یخ برای استفاده در ژنراتور ها تا حد زیادی پیشنهاد می شوند و تقریبا به میزان یکسان باید مخلوط شوند.
  • یکی از نکات مهم در مورد استفاده از ضد یخ این است که حتی الامکان از ضد یخ های روغنی استفاده کنید و این موضوع برای مناطق سرد تر دارای اهمیت بیشتری است.
  • در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از ژنراتور در مناطق سرد نباید موتور شما بیش از 1000 ساعت با همان ضد یخ کارکرد داشته باشد. از طرفی در مناطقی که ضد یخ در طول سال کاملا استفاده نمی شود سعی کنید سالانه حتما ضد یخ را تعویض کنید.
  • با وجود سرمای شدید روغن دستگاه سفت می شود. یکی از توصیه های مناسب این است که از روغن های 30 یا 40 استفاده کنید و روغن های 50 بیشتر برای فصول گرم تر مناسب هستند.