عملکرد دیزل ژنراتور کاترپیلار

مقدمه:

دیزل ژنراتور کاترپیلار طبق استاندارد های روز دنیا تولید می شود و نسبتا راندمان بالای دارد و از طرفی سوخت آن از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. این کمپانی علاوه بر تولید ژنراتور در زمینه های بسیار دیگر تولیدات عمده ای دارد که توانسته بسیار موفق عمل کند. برند کاترپیلار یکی از قدرت های الکتریکی سراسر دنیا محسوب می شود.

مروری بر دیزل ژنراتور کاترپیلار

دیزل ژنراتور ها از جمله سیستم هایی هستند که برای تامین برق در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. سوخت ژنراتور ها با هم دیگر تفاوت هایی دارند که هر کدام از آن ها مزیت های خاص خود را دارند. شرکت های مختلفی اقدام به طراحی و تولید دیزل ژنراتور های مختلفی می کنند که از جمله می توان به کاترپیلار اشاره کرد. دیزل ژنراتور کاترپیلار طبق استاندارد های روز دنیا تولید می شود و نسبتا راندمان بالایی دارد و از طرفی سوخت آن از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. این کمپانی علاوه بر تولید ژنراتور، در زمینه های بسیار دیگری تولیدات عمده ای دارد که توانسته بسیار موفق عمل کند. برند کاترپیلار یکی از قدرت های الکتریکی سراسر دنیا محسوب می شود که مشتریان بسیاری در بازار های دنیا دارد. دیزل ژنراتور کاترپیلار که می توان آن را از بزرگترین تولید کننده های موتور های دیزلی و دیزل ژنراتور ها در سراسر جهان محسوب کرد قدرت تولید برق از ۵ تا ۱۶ هزار کیلو وات را دارا می باشد. در نظر داشته باشید که دیزل ژنراتور کاترپیلار قابلیت نصب آسان دارد و می تواند یک انتخاب مناسب به منظور تامین برق محسوب شود. دیزل ژنراتور کاترپیلار قابلیت کوپل آسان و استاندارد دارد که محدوده وسیعی از قدرت های الکتریکی را ارائه می‌کند. بسیاری از کسب و کار ها می توانند از این سیستم به راحتی استفاده کنند و در حالت قطع برق شبکه سراسری، به وسیله دیزل ژنراتور ها تولید برق را انجام دهند. در نظر داشته باشید که انواع دیزل ژنراتور کاترپیلار می توانند برای تولید برق و انرژی الکتریکی به صورت دائمی و یا اضطراری مورد استفاده قرار بگیرند. می توان گفت تقریبا در این برند و دیزل ژنراتور های عرضه شده آن در بازار اعوجاج و هارمونیک دیده نمی شود، که این مقوله یکی از مزیت های اصلی این دیزل ژنراتور ها محسوب می شود. دیزل ژنراتور کاترپیلار در هر شرایطی می‌ تواند به راحتی نصب و راه اندازی شود. این برند طراحی دیزل ژنراتور های خود را برای سخت ترین حالت ممکن انجام می‌دهد که در این شرایط عملکرد مطلوبی نیز داشته باشند.

کاربرد های دیزل ژنراتور کاترپیلار

دیزل ژنراتور کاترپیلار کاربرد های گسترده ای دارد و می تواند در بسیاری موارد مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله کاربرد های دیزل ژنراتور های کاترپیلار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دیزل ژنراتور های کاترپیلار می توان به عنوان پشتیبان در شرایط اضطراری استفاده کرد.
  • دیزل ژنراتور های برند کاترپیلار در بسیاری از نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • یکی از راه های مطمئن برای راه اندازی نیروگاه ها در حالت خاموشی، استفاده از دیزل ژنراتور کاترپیلار است به این معنی که برای تولید برق اولیه، استفاده از این دیزل ژنراتور بسیار رایج است.
  • دیزل ژنراتور های کاترپیلار، بار مصرف کننده را مدیریت می کنند و از طرفی طراحی آن به صورتی است که اگر مصرف کننده تقاضای اضافه بار داشته باشد، می تواند آن را مدیریت کند.
  • انواع دیزل ژنراتور کاترپیلار می تواند به صورت دائمی و مستقل برق و انرژی الکتریکی تولید کند. این دیزل ژنراتور ها می توانند در حالت دائمی و یا اضطراری برق تولید کنند.
  • دیزل ژنراتور های کاترپیلار را می توان در محدوده های تولید انرژی الکتریکی بسیاری مورد استفاده قرار داد. می توان گفت که این دیزل ژنراتور ها توانایی تولید انرژی الکتریکی برای محدوده ای بین 5 کیلو وات تا 16 هزار کیلو وات را دارا می باشد. این محدوده وسیع از تامین انرژی الکتریکی باعث می شود که بتوان از این دیزل ژنراتور ها در صنایع کوچک و بزرگ استفاده کرد. دیزل ژنراتور های کاترپیلار باعث می شود که بتوان از آن ها در کارخانه های کلان و بزرگ و همچنین کارگاه های مختلف از آن ها استفاده کرد.
  • این دیزل ژنراتور ها می توانند در موقعیت هایی که عدم آلودگی اهمیت ویژه ای دارد مورد استفاده قرار بگیرند، زیرا این دیزل ژنراتور ها آلودگی بسیار کمی تولید می کنند.
  • دیزل ژنراتور ها تقریبا همگی آلودگی صوتی تولید می کنند اما دیزل ژنراتور های کاترپیلار از آنجایی که مجهز به کانوپی هستند، می توانند در محیط های درمانی و مکان های پر تردد استفاده شوند. کانوپی یک اتاقک ضد صدا است که می تواند برای جلوگیری از آلودگی صوتی در ساختار دیزل ژنراتور ها استفاده شود.

اجزای اصلی دیزل ژنراتور کاترپیلار

تمامی ژنراتور های تولیدی دارای اجزای اصلی و فرعی بسیاری هستند که عملکرد آن ها تاثیر بسیاری بر روی عملکرد و کارکرد نهایی آن ها دارد. اختلال در هر کدام از اجزای دیزل ژنراتور ها می تواند در روند نهایی و کارکرد این ژنراتور ها اختلال ایجاد کند. از جمله اجزای اصلی یک دیزل ژنراتور کاترپیلار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از اجزای اصلی هر دیزل ژنراتوری می توان به موتور آن اشاره کرد. موتور های دیزل ژنراتور کاترپیلار مطابق با استاندارد های جهانی طراحی و تولید می شوند.
  • از اجزای دیگری که در دیزل ژنراتور کاترپیلار تعبیه شده است می توان باتری آن را نام برد. البته در نظر داشته باشید که باتری همراه با شارژر آن مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در عملکرد کلی ژنراتور تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • یکی از اجزای اصلی و مهم که برای جلوگیری از اتفاقات ناگهانی ناشی از گرما در دیزل ژنراتور های کاترپیلار تعبیه شده اند سیستم های خنک کننده است. از جمله سیستم های خنک کننده در یک دیزل ژنراتور می توان به رادیاتور اشاره کرد.
  • از دیگر اجزای اصلی یک دیزل ژنراتور می توان سیستم های روغن کاری را نام برد. سیستم روغن کاری باعث می شود که یک ژنراتور بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. در مدل های مختلف این سیستم به صورت اتوماتیک یا دستی تعبیه می شود. روغن کاری یک سیستم باعث بهبود در عملکرد آن می شود.
  • هیچ ژنراتوری بدون سوخت نمی تواند هیچگونه فعالیتی داشته باشد. ژنراتور های دیزلی نیز از این قضیه مستثنی نیستند و سیستم سوخت رسانی یکی از اجزای اصلی آن ها محسوب می شود. کنترل سیستم های سوخت رسانی می تواند در این زمینه بسیار موثر و کاربردی باشد.
  • دیزل ژنراتور های کاترپیلار مجهز به سیستم های تنظیم کننده ولتاژ هستند که در صورت اختلال در ولتاژ، این سیستم ها می توانند از ایجاد مشکلات بعدی در دیزل ژنراتور جلوگیری کنند.
  • دیزل ژنراتور های کاترپیلار مجهز به کانوپی یا صدا خفه کن هستند که این مورد در ژنراتور های دیزلی بسیار حائز اهمیت است.