دیزل ژنراتور بیمارستان به چه صورت کار می کند؟

مقدمه:

در این مقاله ما در مورد دیزل ژنراتور بیمارستان و نیاز ضروری به وجود آن در بخش های درمانی توضیحاتی ارائه خواهیم داد. در نظر داشته باشید که دیزل ژنراتور های بیمارستانی با توجه به نیاز یک موقعیت یا مکان در ابعاد و ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند. در نظر داشته باشید که ژنراتورها باید بتوانند نیاز صد درصدی یک مجموعه را پاسخگو باشند.

تامین برق با دیزل ژنراتور بیمارستان

ژنراتور ها یکی از سیستم های اساسی برای تامین برق و انرژی الکتریکی محسوب می شوند که می توانند در بخش و موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله ما در مورد دیزل ژنراتور بیمارستان و نیاز ضروری به وجود آن در بخش های درمانی توضیحاتی ارائه خواهیم داد. در نظر داشته باشید که دیزل ژنراتور های بیمارستانی با توجه به نیاز یک موقعیت یا مکان در ابعاد و ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند. توجه کنید که ژنراتورها باید بتوانند نیاز صد درصدی یک مجموعه را در صورت قطعی برق شبکه سراسری پاسخگو باشند. برای مثال اگر یک بیمارستان با مشکل قطعی برق روبرو شود، ژنراتور باید توانایی تولید انرژی الکتریکی برای تمامی بخش ها اعم از سیستم های گرمایشی و سرمایشی و دستگاه‌های مختلف را داشته باشد. توجه داشته باشید که مشکل قطعی برق در مکان هایی مانند بیمارستان ها و محیط های درمانی اگر برای طولانی مدت اتفاق بیفتد، می‌تواند مشکلات بسیاری رقم بزند.

ضرورت تامین برق بخش های مختلف بیمارستانی

بخش‌های مختلف بیمارستانی، مانند بخش های ویژه مثل آی سی یو، سی سی یو و دستگاه های بخش دیالیز نیاز لحظه ای به انرژی الکتریکی و نیروی برق دارند و نمی‌توان بدون لحظه ای انرژی الکتریکی دستگاه های این بخش ها را کنترل و اداره کرد. تامین برق محیط های درمانی و بیمارستان ها می‌تواند توسط دیزل ژنراتور ها انجام بگیرد. این نوع از مولد های برق از نظر هزینه ای نیز بسیار به صرفه هستند. توجه داشته باشید که برخی محیط ها که در معرض قطعی برق به صورت دائمی هستند باید چاره های اساسی برای این مشکلات لحاظ کنند. دیزل ژنراتور بیمارستان علاوه بر عملکرد صحیح و درست، باید تولید آلودگی صوتی آن نیز به حداقل برسد. در دیزل ژنراتور بیمارستان از کانوپی یا اتاقک های فلزی برای بی صدا یا کم صدا کردن این مولد های برق استفاده می کند. در پاراگراف های بعدی در مورد ضرورت دیزل ژنراتور بیمارستان صحبت خواهیم کرد. زیرا امروزه این موضوع یکی از نیاز های اصلی بیمارستان ها و مجموعه های درمانی است. ابعاد دیزل ژنراتور ها با توجه به محیطی که قرار است در آن نصب و راه اندازی شوند، طراحی و تولید می شوند.

همانطور که در پاراگراف قبلی اشاره شد یکی از نیاز های اصلی برای بسیاری از محیط های درمانی و بیمارستان ها استفاده از ژنراتور ها و مولد های انرژی الکتریکی است که استفاده از آن ها در طولانی مدت نیاز به سرویس و تعمیرات اساسی نیز دارد. در پاراگراف بعدی در مورد ضرورت استفاده از دیزل ژنراتور بیمارستان توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

ضرورت استفاده از دیزل ژنراتور بیمارستان

  • در بیمارستان ها و محیط های درمانی به علت مراجعه تعداد زیادی افراد با بیماری های مختلف، نیاز ضروری و اساسی برای تهویه هوا وجود دارد. در نتیجه باید گفت که سیستم های تهویه هوا نباید حتی لحظه ای خاموش باشند زیرا ممکن است سبب شیوع بیماری شوند. تهویه هوا یکی از ضروری ترین سیستم ها برای بیمارستان ها و محیط های درمانی است.
  • از دیگر ضروریات برقراری اتصال برق در سراسر محیط های درمانی و بیمارستان ها این است که بخش ها ویژه مانند آی سی یو و سی سی یو دارای تجهیزات و وسایلی هستند که در صورت بودن بیمار باید از این وسایل استفاده شود. قطعی برق در این موارد می تواند جان بیماران را به خطر اندازد و حتی باعث مرگ افراد شود. در نتیجه استفاده از دیزل ژنراتور بیمارستان نیز برای جلوگیری از بروز این مشکل بسیار ضروری است.
  • قطعی برق در محیط های درمانی در فصول سرما نیز باعث ایجاد مشکلاتی نیز می شود که این امر می تواند موجب تشدید بیماری شود. در فصول سرما با قطعی سیستم های گرمایشی و به تبع آن سیستم های تهویه نیز از کار می افتند. این موضوع می تواند بر روی بسیاری از بیماری ها تاثیر بسیار منفی داشته باشد.
  • دستگاه های احیا کننده قلبی و ریوی و همچنین دستگاه های شوک الکتریکی همگی با انرژی الکتریکی و برق کار می کنند. قطع برق در هنگام استفاده از این دستگاه و نبود انرژی الکتریکی جایگزین می تواند خطر مرگ برای بیمار را به دنبال داشته باشد. ژنراتور ها می توانند در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کنند.
  • بسیاری از سیستم های دیگر بیمارستانی عملکرد آن ها به اتصال انرژی الکتریکی در سراسر شبانه روز است و می توان گفت انرژی الکتریکی باید جزء لاینفک محیط درمانی محسوب شود و به روش های مختلف تامین گردد.

سیستم برق اضطراری بیمارستان ها و مراکز درمانی

همانطور که گفته شد بیمارستان ها یکی از مراکز و محیط هایی هستند که تامین برق و انرژی الکتریکی درون آن ها اهمیت بسیار ویژه و بالایی دارد تا حدی که اخلال در این سیستم می‌تواند به قیمت از دست رفتن جان یک فرد تمام شود. استفاده از دیزل ژنراتور یکی از راه های تامین انرژی الکتریکی و نیروی برق برای این محیط ها است و زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که اتصال به شبکه برق سراسری قطع می شود. اصولاً به این نوع تامین برق که توسط دیزل ژنراتور بیمارستان یا یو پی اس انجام می گیرد، برق اضطراری نیز گفته می شود. البته با توجه به نوع ژنراتور یا سیستم های دیگری که مورد استفاده قرار می گیرند، تامین برق می ‌تواند متفاوت باشد و توانایی مختلفی در تامین انرژی داشته باشد. یکی از مزیت های استفاده از دیزل ژنراتور ها امکان به کار بردن آن ها در محیط‌ های مختلف است، به طوری که استفاده از آن ها در هر محیطی بدون محدودیت است. همانطور که گفته شد از سیستم های دیگری نیز به منظور تامین برق می توان اشاره کرد برای مثال از سامانه های تامین برق اضطراری بیمارستان ها نیز می توان به ترانس ایزوله اشاره کرد که می تواند در اتاق عمل، سی سی یو و آی سی یو مورد استفاده قرار بگیرد. سیستم های تامین برق اضطراری که برای بیمارستان ها و مراکز درمانی تعریف می شود شامل یک فرآیند هوشمند سازی است که می تواند تاثیر بسزایی در روند تامین برق داشته باشد. از جمله می توان به هوشمند سازی سامانه روشنایی، هوشمند سازی وسایل و تجهیزات الکتریکی درمانی، هوشمند سازی وسیله های حمل و نقل مانند آسانسور یا پله های برقی، هوشمند سازی سیستم های تهویه و سرمایش و گرمایش اشاره کرد، که با این کار می توان تا حدودی برق مورد نیاز در صورت قطع انرژی الکتریکی از شبکه سراسری را تامین نمود.