بازار فروش دیزل ژنراتور چگونه است؟

دیزل ژنراتور ها یکی از انواع موتور برق هایی هستند که در بسیاری سطوح استفاده می شوند. این مولد های برق مانند دیگر ژنراتور ها انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. بسیاری از شرکت و کارخانه ها اقدام به فروش دیزل ژنراتور ها با مشخصات و ویژگی های مختلف می کنند.

نکات مهم در خرید و فروش دیزل ژنراتور

موتور برق ها انواع مختلفی دارند و هر کدام در قسمت ها و بخش های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. ژنراتور ها با سوخت های متنوعی کار می کنند که از جمله منابع سوختی می توان به بنزین، گاز، گازوئیل و … اشاره کرد. دیزل ژنراتور ها یکی از انواع موتور برق هایی هستند که در بسیاری سطوح استفاده می شوند. این مولد های برق مانند دیگر ژنراتور ها انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. بسیاری از شرکت و کارخانه ها اقدام به فروش دیزل ژنراتور ها با مشخصات و ویژگی های مختلف می کنند. فروش دیزل ژنراتور در مجموعه های متفاوت در برند های مختلفی انجام می شود و می توان برای خرید با توجه به توان مالی اقدام کرد. برای خرید دیزل ژنراتور باید نکاتی مهم را مد نظر داشته باشید که بتوانید یک خرید دقیق و صحیح انجام دهید. ویژگی هایی از جمله توان مصرفی، توان دیزل ژنراتور، ابعاد آن و … باید در هنگام خرید یک دیزل ژنراتور مد نظر قرار بگیرد. دیزل ژنراتور ها محدودیت هایی نیز دارند که باید هنگام خرید آن ها را نیز مد نظر داشته باشید. بازار فروش دیزل ژنراتور ها تقریبا نسبت به سایر مدل ها بسیار بیشتر است و می توان گفت فروش نسبتا بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد. فروش دیزل ژنراتور می تواند در مناطق مختلف آب و هوایی و شرایط اقلیمی در شهر های مختلف با هم متفاوت باشد. در نتیجه می توان گفت انتخاب نوع ژنراتور و مولد های برق می تواند با توجه بهره برداری نیز انجام شود. به طور کلی می توان گفت یکی از دلایلی که فروش دیزل ژنراتور نسبت به سایر ژنراتور ها بیشتر است، اینکه سوخت آن به راحتی در دسترس است و از طرفی قابلیت استفاده در مناطق مختلف را دارد. اهمیت این مسئله تا جایی است که ژنراتور های گازی در تمامی مناطق آب و هوایی در کشور ما نمی توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

چرا فروش دیزل ژنراتور نسبت به سایز ژنراتور ها بیشتر است؟

در پاراگراف قبلی اشاره شد، یکی از دلایلی که فروش دیزل ژنراتور نسبت به سایر ژنراتور ها بیشتر است اینکه این مولد های برق سازگاری بالایی نسبت به هر آب و هوا و شرایط اقلیمی را دارند. دیزل ژنراتور ها برای مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند با توان های مختلفی طراحی و تولید و به بازار مشتریان عرضه شوند. این وسیله و سیستم ها می توانند درهنگام قطع برق شبکه سراسری و یا مکان هایی که به شبکه برق سراسری دسترسی ندارند مورد استفاده قرار بگیرند. فروش دیزل ژنراتور ها به دلایل زیر از بقیه ژنراتور ها بیشتر است:

  • ژنراتور های دیزلی می توانند در بسیاری مناطق با شرایط مختلف مورد استفاده قرار بگیرند و این یک مزیت نسبت به سایر ژنراتور ها از جمله ژنراتور های گازی محسوب می شود.
  • دیزل ژنراتور ها در دو مدل اضطراری و دائم کار طراحی و تولید می شوند که با توجه به نیاز یک مکان یا موقعیت یک مدل از آن می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. هر کدام از این مدل ژنراتور ها مزایا و محدودیت های خاص خود را دارند.
  • دیزل ژنراتور ها نسبت به سایر ژنراتور ها از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر هستند و می توان گفت فروش دیزل ژنراتور با توجه به این موضوع بسیار بیشتر است. مولد های برق دیزلی نسبت به ژنراتور های گازی تقریبا هزینه ای نزدیک به نصف دارند. البته باید این نکته را در نظر داشت که دیزل ژنراتور ها برای تعمیر و نگهداری به هزینه بیشتری به نسبت سایر مولد های برق نیاز دارند.
  • فروش دیزل ژنراتور در فروشگاه های معتبر بسیاری انجام می شود که بهترین راه برای خرید این وسیله مراجعه به فروشگاه های مطمئن است. یکی از شرایطی که نه تنها دیزل ژنراتور ها بلکه همه ژنراتور ها باید داشته باشند وجود کارت یا برگ سبز در کنار سیستم های وارداتی است. برخی برند های داخل بازار خارجی هستند و از کشور هایی مانند چین وارد ایران می شوند. عدم وجود برگ یا کارت سبز نشان می دهد که این کالا با قاچاق وارد کشور شده است.

نکات مهم در فروش دیزل ژنراتور ها

فروش دیزل ژنراتور ها در مجموعه های بسیاری انجام می شود. البته در نظر داشته باشید این سیستم ها یا در داخل کشور تولید می شوند و می توانند با واسطه یا بدون واسطه به بازار مشتریان عرضه شوند یا اینکه از کشور های خارجی وارد می شوند. نکاتی در این زمینه برای خریدار یا فروشنده حائز اهمیت است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنگام خرید دیزل ژنراتور به مدت زمان گارانتی آن دقت کنید. گارانتی های ژنراتور ها معمولا یا با ساعت کارکرد مشخص می شوند یا اصولا از شش ماه تا یک سال در نظر گرفته شده اند. به صورت میانگین گارانتی که با ساعت کارکرد سنجیده می شود، می تواند بین 400 ساعت تا 1000 ساعت باشد.
  • در نظر داشته باشید ژنراتور های دست دوم نیز در بازار موجود است و بسیاری از فروشگاه ها اقدام به فروش دیزل ژنراتور کارکرده می کنند، در این مورد نیز اگر به عنوان خریدار وارد فروشگاه می شوید ابتدا باید از سالم بودن و کارکرد درست موتور و برد اطمینان حاصل کنید. از طرفی به نوع کوپله آن، سال تولید و ژنراتور آن نیز دقت کنید.
  • ژنراتور را با توجه به توان مصرفی و همچنین انطباق آن با توان دیزل ژنراتور انتخاب کنید. بار مصرفی را پیش از خرید ژنراتور اندازه بگیرید تا در هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید. ژنراتور با توان بالاتر یا پایین تر از توان مصرفی ژنراتور می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
  • یکی از مهمترین مواردی که در خرید دیزل ژنراتور باید در نظر داشته باشید این است که به برند تولید کننده و همچنین کیفیت محصولات آن توجه کنید. میزان فروش دیزل ژنراتور مورد نظر شما در بازار می تواند تا حدودی گویای این قضیه باشد.
  • هنگام خرید دقت کنید که لوازم یدکی دیزل ژنراتوری که خریداری می کنید در بازار موجود باشد تا بتوانید در صورت خرابی قطعات و نیاز به تعمیر یا تعویض آن ها به راحتی این تجهیزات را در بازار پیدا کنید.